همشهری آنلاین: هجده سرباز آمریکایی که از لحاظ ویروس آنفلوآنزای خوکی مثبت شده بودند یکشنبه 24 مه (3 خرداد) از یک پایگاه نظامی در کویت خارج شدند.

در همین حال استرالیا دو مدرسه را پس از شناسایی دو مورد دیگر آنفلوآنزای خوکی تعطیل کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه چندین کشور که بسیاری از آنها در آسیا قرار دارند، موارد تازه ابتلا به ویروس آنفلوآنزای آ (H1N1) را گزارش کرده‌اند، از جمله چین که یک نوزاد 21 ماهه به علت ابتلا به این ویروس در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته است،‌و در سوئیس یک زن که از آمریکا بازگشته بود، سومین مورد ابتلا به آنفلوآنزا در این کشور شد.

 معاون وزارت بهداشت کویت، یوسف مندکر، در ابتلا سربازان آمریکایی به آنفلوآنزای خوکی گفت:‌ "همه 18 سرباز بیمار کویت را ترک کرده‌اند."

او افزود: "این سربازان علائم معمول بیماری را داشتند و داروهای ضروری به آنها داده شد."
به گفته مندکر سربازان آمریکایی "هیچ تماسی با جمعیت محلی نداشتند" و موردی از بیماری در این کشور گزارش نشده است.

کشورهای عرب حوزه خلیج‌ فارس که میلیون‌ها کارگر خارجی در آنها کار می‌کنند، تا به حال  موردی از آنفلوآنزای خوکی گزارش نکرده‌اند.

 اما مقامات این ناحیه نظارت بر مسافران در فرودگاه‌ها را افرایش داده‌اند،‌ و در فرودگاه‌های دوحه،‌دوبی و ابوظبی دوربین‌های حرارت‌یاب نصب‌ شده است.

 کشورهای آسیایی در روز یکشنبه بیشترین موارد عفونت را گزارش کردند.

 استرالیا دو مورد دیگر از آنفلوآنزای خوکی را در یک مرد 27 ساله و یک پسر 15 ساله در مبلورن گزار ش کردند و مقامات مدرسه‌ای را که این پسر به آن می‌رفت،‌ به عنوان یک اقدام احتیاطی برای یک هفته تعطیل کردند.

 با این دو مورد اخیر، تعداد موارد عفونت با ویروس جدید آنفلوآنزا در استرالیا به 16 نفر رسیده است.

وزیر بهداشت چین روز یکشنبه ابتلای یک نوزاد 21 ماهه به آنفلوانزا- هشتمین مورد ثابت‌شده بیماری در این کشور- را اعلام کرد.

این نوزاد روز پنج‌شنبه با تب بالا در بیمارستان بستری شد، اما از آن هنگام تب او فروکش کرده و حال او پایدار شده است.

فیلیپین نیز دومین مورد ثابت‌شده بیماری یک دختر 10 ساله گزارش کرد که خانواده‌اش به آمریکا مسافرت کرده بودند.

 مقامات تایوانی نیز روز شنبه اعلام کردند که یک زن و دخترش که برای کلاس یوگا به فیلی‌پین رفته بودند، دچار آنفلوآنزای خوکی شده‌اند.

در اروپا مقامات بهداشتی سوئیس سومین مورد ثابت‌شده بیماری را در زنی که گزارش کردند که پس بروز علائم آنفلوآنزا پس از بازگشت به این کشور با پروازی از واشنگتن به زوریخ در وضعیت ایزوله نگهداری می‌شد.

 تا به حال بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت بیش از  12000 مورد عفونت با ویروس آنفلوآنزای خوکی و 86 مرگ ناشی از آن در 43 کشور از سراسر جهان گزارش شده است.

کد خبر 82095

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز